به گزارش بازار مشترک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چراغ های LED در خودروهای جدید زیاد به کار می رود و جلوی کابین را می پوشانند که از لامپ های هالوژن معمولی کم مصرف تر هستند. این نوع نور می‌تواند به طور چشمگیری ظاهر اتاق خودرو را بهبود بخشد، اما این نکته گفتنی است که مزایای افزودن نور LED به فضای داخلی خودرو، فقط از جنبه زیبایی نیست.

چند وقتی است که چراغ های LED‌ به استانداردهای جدید روشنایی خودروها تبدیل شده اند و مزایای زیادی نیز دارند. چراغ‌های LED نسبت به لامپ‌های معمولی انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در حقیقت، تخمین زده می‌شود که لامپ‌های LED تا ۸۰ درصد کارآمدتر از چراغ‌های رشته‌ای قدیمی هستند، در نتیجه، به خودرو کمک می کنند تا با کارایی بیشتری فعالیت کنند و  فشار کمتری به باتری ماشین وارد شود و به طور بالقوه طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

 تا زمانی که نوار‌های LED را امتحان نکنید، متوجه نورپردازی آن نمی شوید. آن‌ها نور کابین خودر را بیشتر می‌کنند و می‌توانند فضاهای تاریک داخل ماشین را روشن کنند. LED مخفف دیود‌های ساطع‌کننده‌ نور است. دیود‌ها در ابتدا به‌ عنوان بخشی از مدار‌های الکترونیکی طراحی و ساخته شدند تا در مدار‌ها به‌عنوان یک سوپاپ از آن‌ها استفاده شود.

خوشبختانه طول عمر لامپ‌های LED نسبت به لامپ‌های معمولی بیشتر است که باعث می‌شود انتخاب راحت تری داشته باشید. برخی از لامپ‌های LED قادر به تأمین نور ۵۰۰۰۰ ساعت هستند. لامپ‌های هالوژن معمولی  به سرعت داغ می‌شوند و این امر کنترل آن‌ها را خطرناک می‌کند. چراغ‌های LED گرمای بسیار کمی تولید می‌کنند، که باعث می‌شود آن‌ها گزینه ایمن تری نسبت به لامپ‌های هالوژن باشند.

چراغ‌های LED در یک طیف رنگی متنوع تولید می شوند اگر می‌خواهید در داخل کابین خودرو، ترکیب رنگی متفاوت و جذاب داشته باشید، چراغ LED این امکان را برای شما فراهم می کنند.

چراغ‌های LED دارای مزایای دیگری هم هستند. این چراغ ها را روی چراغ های جلوی خودرو نیز نصب می کنند و  توانایی روشن کردن محدوده‌ خاصی از جاده را دارند. این یک مزیت بسیار مهم است که با نام نوردهی ماتریکسی LED شناخته می‌شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید