به گزارش بازار مشترک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، سوزوکی ویتارا با رنو داستر اتوماتیک است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی سوزوکی ویتارا:

سوزوکی ویتارا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به تهویه اتوماتیک تک کاناله، ماساژور صندلی، کامپیوتر سفری، سنسور عقب، دوربین عقب، صندلی چرمی، سیستم مسیریابی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، گرم کن صندلی جلو، آینه جانبی برقی با گرم کن، قابلیت تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان اشاره کرد.

معرفی رنو داستر اتوماتیک:

رنو داستر اتوماتیک، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده گیربکس ۴ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، چراغ مه‌شکن، شیشه عقب مجهز به گرمکن، آینه‌های جانبی برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، شیشه‌های بالابر برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، تنظیم ارتفاع غربالک فرمان، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، باربند و تک دیفرانسیل اشاره کرد.

در نوع سفارشی این خودرو تجهیزاتی مانند کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کمربند ایمنی جلو مجهز به Pretensioners، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، رنگ متالیک و باربند طرح کروم طراحی شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید