به گزارش بازار مشترک، آنکارا برای رونق دادن به صنعت گردشگری در تابستان، تسهیلاتی برای مسافران ۱۶ کشور در نظر گرفت. 

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که از ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) شهروندان چین، هنگ‌کنگ، تایلند، تایوان، ویتنام، استرالیا، نیوزلند، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، بریتانیا، لوگزامبورگ، اوکراین، لتونی و استونی می‌توانند بدون ارائه مدرک عدم ابتلا به کرونا، وارد این کشور شوند.

ایران، آلمان و روسیه، سه کشور اصلی گردشگران ترکیه، در این لیست جایی ندارند. مسافران ایرانی هم‌چنان موظفند تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز، تست PCR بدهند.

آنکارا آسان‌تر شدن سفر برای شهروندان این ۱۶ کشور را در حالی اعلام کرده که مقررات سختی در سراسر ترکیه برای کنترل همه‌گیری کرونا به جریان افتاده است. از پنجشنبه گذشته، کلیه مدارس و مراکز خدمات عمومی به مدت سه هفته تعطیل شده‌اند و تردد بین شهری نیز با مجوز مخصوص امکان پذیر است.

در همه شهرهای ترکیه هم اینک از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح منع رفت و آمد برقرار است و رستوران‌ها و کافه‌ها نیز تنها غذای بیرون‌بر می‌فروشند. تالارهای جشن و باشگاه‌های ورزشی نیز تا پایان ماه رمضان تعطیل می‌مانند.

تاریخ تسهیلات اعلام شده وزارت بهداشت ترکیه، مصادف است با پایان ماه رمضان و پایان قرنطینه سراسری این کشور.

واکسیناسیون عمومی در ترکیه از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ شروع شده است. وزارت بهداشت این کشور می‌گوید تا کنون ۲۲میلیون و ۸۰۰هزار نفر واکسن زده‌اند که ۹ میلیون و ۱۰۰هزار نفرشان هردو نوبت را تزریق کرده‌اند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید